Utrechts nieuws

Verbouwing postkantoor op de Neude vordert, eetkraampjes in de parken

Verbouwing oude postkantoor op de Neude

Het schiet al op met de verbouwing van het oude postkantoor op de Neude.De verwachting is volgens RTV Utrecht dat de winkels in het oude postkantoor voor de zomer open gaan. De opening van de bibliotheek staat gepland voor het voorjaar van volgend jaar.

Bekijk beelden van de verbouwing op de website van RTV Utrecht

 

Een hapje en drankje kopen in het park

In de nabije toekomst is het mogelijk om eten en niet-alcoholische dranken te kopen. In het Griftpark, Park Lepelenburg en het Máximapark komt ruimte voor standplaatsen voor de verkoop van eten en niet-alcoholische dranken. Park Transwijk volgt mogelijk later.

Lees meer op de website van de gemeente

Bewoners van Oude Houtensepad verliezen mogelijk hun achtertuin

Het lijkt te raar voor woorden, maar het is mogelijk dat verschillende bewoners van het Oude Houtensepad in Utrecht hun achtertuin kwijt raken. Die zijn namelijk onderdeel geworden van een grondhandel tussen de NS, Prorail, de gemeente Utrecht en een slimme vastgoedhandelaar.

Lees meer op RTV Utrecht

Binnenstad en Hoog Catharijne populairder dan kleinere winkelcentra

Uit het Randstad Koopstromenonderzoek van 2018 blijkt dat het goed gaat met de binnenstad van Utrecht, maar dat de winkelcentra in de rest van de stad daar hinder van ondervinden. “Het Grootwinkelcentrum Kanaleneiland, Bisonspoor in Maarssenbroek en vooral shoppingcenter Overvecht zuchten onder de concurrentie van webwinkels, onder de toegenomen aantrekkingskracht van de oude binnenstad en nog het meest onder die van Hoog Catharijne in Utrecht”, schrijft het AD.

Lees meer op de website van het AD

 

‘Spoorwegmuseum betrokken bij chroom-6 schandaal’

Bij een re-integratieproject in Tilburg zouden 800 werklozen verplicht zijn geweest met stoffen te werken die kankerverwekkend zijn, chroom-6. Een onafhankelijke onderzoekscommissie die er onderzoek naar deed, concludeert volgens DUIC dat het Spoorwegmuseum medeverantwoordelijk is. De treinen, waar de werklozen oude verflagen van moesten verwijderen, waren eigendom van het Spoorwegmuseum.

Lees meer op DUIC

Auteur Redactie
Auteur

Redactie

Laat uw reactie achter

Reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *