Als je dakloos bent

Dakloze George moet na twintig jaar het land uit: “Utrecht is mijn stad”

  • Door Redactie
  • |
  • 8 februari 2020
  • |
  • 124 reacties

George is dakloos en woont al twintig jaar in Utrecht. Over anderhalve week moet King George, zoals iedereen hem noemt, het land uit . Terug naar Suriname waar hij niemand kent en niets te zoeken heeft.  Hij doet een oproep aan de gemeente en zijn stadsgenoten om hem een verblijfsvergunning te geven.  Want Utrecht is zijn stad. De tijd dringt. Op 17 februari wordt hij op het vliegtuig gezet. Frank Dries, hoofdredacteur van Straatnieuws, sprak met George.

Auteur Redactie
Auteur

Redactie

Laat uw reactie achter

Reactie

124 reacties

  • Michael Schuurmans schreef:

    Nederland op z’n kleinst… zum kotzen!

  • David schreef:

    Mooi klusje voor al die partijen die het permanent over verbinden hebben. Ze hebben nog tien dagen om deze man aan een verblijfsvergunning te helpen. Succes!

  • Dorien schreef:

    Hoe kan dit?

  • Smit schreef:

    Het is een goede en mooie man. Maar laten we dit verder brengen dat. Deze man is een parel voor de stad. Het is een echte Utrechter. Deze man moet met kettingen aan de dom worden vast gezet. Hij moet blijven!

  • Anton Rodenburg schreef:

    Waar blijft de politiek? George is van ons en die gaan we nu naar het land van Bouterse sturen?

  • Gijs Houtman schreef:

    Ook een manier om het daklozenprobleem op te lossen.

  • Edwin Harris schreef:

    Dat iemand voor 8 euro per dag werken moet, is al te treurig voor woorden. Maar om deze 65 jarige man na ruim 20 jaar terug te sturen naar Suriname is ronduit weerzinwekkend. Dat geen enkel gemeenteraadslid de moeite nam hier op te reageren zegt wel iets. Alleen weet ik nog niet wat precies.

  • jos stelling schreef:

    Nu blijkt dat het waar is wat George hier vertelt (wilde het eerst niet geloven) is daar toch wat aan te doen? Desnoods stiekem. De gemeente regelt de meest onwaarschijnlijke dingen, dus dit gaan ze ook regelen. Zou wat zijn.

  • Ruud schreef:

    Jeetje, hoe kan dit? Iemand die al zolang hier heeft gewoond. Geen vlieg kwaad doet. 65 jaar en dan terug sturen? Why?

  • Usiena schreef:

    Wat een schande!!!! Waar aan de ene kant de grenzen wagenwijd open staan en iedereen zich hier maar kan vestigen. Aan de andere kant wordt iemand die hier al de helft van zijn leven woont, leeft, werkt en een aanwinst voor de samenleving weg gestuurd. Tsja, Nederlandse wetgeving op zijn best!!!!

  • Marjo schreef:

    Is dit niet iets voor Hart van Nederland?

  • Inge schreef:

    En criminele asielzoekers krijgen minder straf omdat anders hun verblijfsvergunning in gevaar komt…..het wordt steeds gekker in dit land ! Maar vooral VVD blijven stemmen…..!!

  • Jay schreef:

    Afgezien van het feit of je het hier wel of niet mee eens bent, moeten regels toch gewoon uitgevoerd worden?! Uitzonderingen kun je niet maken, want dan beroept iedereen zich daarop.

  • Irene van Luin schreef:

    Nederland weer op zijn smalst,dit is een schande!
    Utrecht mensenrechten stad,laat me niet lachen!
    Heb het zelf meegemaakt ,zeven jaar op straat geleefd,waarvan vier jaar illegaal in mijn geboortestad Utrecht idd.
    Deze man moet gewoon mogen blijven,ik hoop dat het lukt!

  • alie valkenburg schreef:

    george moet hier blijven hij hoort bij ons in utrecht

  • Ad schreef:

    Typisch Nederland !!
    Te triest voor woorden.

  • Betty kwint schreef:

    Laat van zanen nu maar zien hoe goed hij voor de Utrechters is wat hij altijd zegt dus deze man moet gewoon in Utrecht blijven

  • Anas schreef:

    Ja. Zo lang de huidige armoedige politici, VVD, CDA en CU, een hoge stem mogen hebben moeten wij boeten. Na 20 jaar iemand uitzetten is een schande. Dagelijks komen tientallen het land in, zoals een Marokkaanse vrouw asiel krijgt en ook nog haar man en kinderen wil laten overkomen. Die mag wel. Zij is bevriend met een Koerdische lid van de VVD. Een schande voor ons land!

  • d Buter schreef:

    Hallo iedereen die dit leest. Wat ik me afvraag is wat George nodig heeft om te mogen blijven?

    Waarom is hij nog steeds dakloos?

    Krijgt hij zijn paspoort terug?

    Hoe kunnen we hem het beste helpen?

  • Janny schreef:

    Wat een raar geneuzel.Deze man terugsturen na 20 jaar.Stuur gasten terug die een delict plegen terug.Woningnood opgelost,geen uitkeringen meer.En rustiger voor hulpverleners.Ga jullie diep schamen in Den Haag.

  • Marlon Carrot schreef:

    Ik roep de staatssecretaris op om haar discretionaire bevoegdheid aan te wenden en King George uit humanitaire overwegingen een verblijfsvergunning toe te kennen.

  • Stan schreef:

    Geef George een uitkering en een dak boven zijn hoofd… George hoeft niet meer in te burgeren en kost de samenleving veel minder dan 1 vluchteling … kom op !!!!

  • Tilly schreef:

    Zegt veel over hoe we met elkaar omgaan, oude mensen terugsturen na 20 jaar verblijf in Utrecht ook als was het dakloos, de man voelde zicht thuis in het Utrechtse. Kost de samenleving niet veel, bovendien hoorde Suriname vroeger bij het koninkrijk, hebben we genoeg van geprofiteerd. Vind het treurig en gun de man een goede oude dag in zijn vertrouwde omgeving. Vraag me af: ‘Waar gaat het over! Wat willen we hiermee zeggen, welk signaal!
    Burgemeester en wethouders waar staan jullie? Bestuurders van onze mooie stad, waar blijven jullie?
    Warme groet, Tilly

  • Bernadette schreef:

    Hoe kan dit? Deze man werk voor zijn geld. doet niemand kwaad!! En naar 20 jaar zeg Nederland dag u kunt gaan… er zijn zo veel buitenlandse criminelen die onderdak krijgen als ze uit de cel komen en Nederland meer geld kosten dan ze opleveren. Nederland wrijf over je hart en laat deze Surinaamse /Nederlander lekker in ons Utrecht blijven mijn stem heeft KING GEORGE ?

  • Jack schreef:

    Gewoon VVD, CDA, CU blijven stemmen dan komen dit soort zaken steeds vaker voor. Strekte George.

  • Jim Terlingen schreef:

    Tuurlijk moet deze lieve man blijven.

  • Peter schreef:

    Beste utrechtse politici, doe iets. Dit kan niet. Geef eens een keer inhoud aan het woord volksvertegenwoordiging ipv het nastreven van jullie eigen natte dromen !

  • Trudie schreef:

    George krijgt kippenvel,maar ik ook.
    Kom op Gemeenteraad laat George Utrechter blijven en geef hem onderdak en een menselijk bestaan

    Deze parel mag niet weg uit Utrecht.

  • Trudie schreef:

    Heb petitie aangemaakt om George in Utrecht te laten blijven voor de gemeente Utrecht.

  • José Canton schreef:

    Hoezo Parel?
    Is George dakloos of is hij illegaal in Nederland. Wanneer hij alleen dakloos is dan kan hij niet worden weggestuurd, maar wanneer hij illegaal hier is wel.Zonder recht in Nederland mogen blijven kan niet in een rechtstaat: nl voor de een wel en de ander niet.
    Mijn enige vraag is waarom George zolang illegaal heeft mogen blijven in Utrecht terwijl bekend was dat hij illegaal was. Of hebben we hier te maken met ambtelijke ongehoorzaamheid die weigeren wetten uit te voeren ,die door beide kamers zijn aangenomen,omdat ze het er niet mee eens zijn? Dit is een misser en fout. Maar moet je in de toekomst dan maar weer dezelfde fouten blijven maken? Voortaan sneller en doortastender optreden om dit soort van menselijk drama te voorkomen.

  • Delfin schreef:

    Geef onze George een kans, de kans van zijn leven. George laat zien dat hij ondanks z’n status en situatie werkt voor de gemeente Utrecht. Graag ontvang ik de link om sbs 6 in te schakelen. Stem op George, hij moet blijven

  • Adriaan schreef:

    Hoe kunnen we deze man echt helpen weet iemand dat

  • Bernard Tomlow schreef:

    Als jurist zeg ik; wordt heel moeilijk. Recentelijk heeft de Tweede Kamer de staatssecretaris de bevoegdheid afgenomen om in dit soort gevallen te gunste van George te beslissen. We staan toe, dat de overheid steeds regider handelt. Maar wij zijn de overheid.Gebruik je stem!

  • Fred schreef:

    In Amsterdam speelde recent de zaak rond Daniel Buter. Opgegroeid in Nederland maar geen paspoort. Hij dreigde uitgezet te worden. Burgemeester Halsema heeft zich actief ingespannen voor deze jongen die nog in Nederland is. Onze burgemeester zou die rol ook op zich kunnen nemen. Laat er uitstel komen, zodat alle juridische mogelijkheden kunnen worden uitgezocht. Ik hen vertrouwen in Jan van Zanen. En vanuit de progressieve partijen is het nog steeds buitengewoon stil. Waarom eigenlijk?

  • Henk Westbroek schreef:

    Dat -zoals Fred zich hierboven afvraagt – de progressieve partijen zwijgen is omdat ze blijkbaar niet onder willen doen voor de minder progressieve partijen die hun mond houden.

  • Marijke schreef:

    Ingenomen oudsurinaams paspoort ?
    waarom ? Hoe is dit mogelijk geen verblijfsvergunning? tussen wal en schip Hoop dat er n oplossing is –

    Onze burgemeester zou die rol ook op zich kunnen nemen. Laat er uitstel komen, zodat alle juridische mogelijkheden kunnen worden uitgezocht.
    Burgemeester doe hier iets mee

  • Marjo schreef:

    José Canton,
    Wat praat u nu allemaal! In feite is George gewoon Nederlander hè. Is hij fout? Of doet hij verkeerde dingen?
    NEE!!!

    Bernard Tomlow, bij deze dit is mijn STEM?
    Op partijen word moeilijk!

  • S.Fung-Loy schreef:

    Deze Surinamer is onder de Nederlandsevlag geboren en getogen en is gewoon een Nederlander. En hem het land uitzetten?
    Die man is 65 heeft niemand meer en kent niemand daar.
    Wat moet hij gaan doen dan.? Dit is nou de ware aard van politiek Nederland. Als je eerlijk en trouw bent wordt je gestraft.
    Maar lieg en bedrieg je de boel bij elkaar komt alles goed.
    Geef George zijn verblijfstatus en doe eens iets goed in je leven en laat zien dat jullie echte gevoelens hebben.

  • Daniëlle schreef:

    Wat een verhaal!!! Hoe kan je iemand na 20jr terugsturen!!! Hij heeft zijn hart en ziel hier in Nederland!!! Laat hem blijven, want hij is inmiddels een Utrechter!!! George stay strong!!!

  • Ans Jansen schreef:

    Wat een sneue actie!!
    is er nou niemand die zich hiervoor hard kan maken, of hebben jullie geen hart>??!!

  • Marvin schreef:

    Loopt vast met een sisser af. De politiek zal vast en zeker zeggen: er is een foutieve administratie handeling verricht. Dit had niet mogen gebeuren. Klaar is Kees. Je weet hoe het gaat toch. Eerst een mes ik je rug steken en dan zeggen ja sorry maar uhh…

  • Stephanie Ost schreef:

    Mijn hart breekt om mijn vader “George Robinson Ost ” zo te zien weg kwijnen. Echt hartverscheurend. Mijn vader is voor 1975 geboren en is al 20jaar in Nederland. Waarom kan hij de Nederlandse nationaliteit niet krijgen. Maar asielzoekers krijgen wel alles voor elkaar. IS DIT MOGELIJK???? LATEN WIJ MASSAAL DE PETITIE ONDERTEKENEN VOOR GEORGE. Mijn vader zal u allen dankbaar zijn.

    GOD BLESS YOU ALL.

    Stephanie Ost

  • John visser schreef:

    Vreselijk voor George ik ken hem redelijk goed en vind dat dit een mooie zaak is voor onze burgervader om te laten zien waar Utrecht voor staat
    Dus mnr van Zanen ga eens met deze zaak aan de slag en leg de andere belangrijke dingen voor u even neer en help George hier te blijven uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

  • Tyron schreef:

    Laat hem blijven!

  • Foentjie schreef:

    Onmogelijk.
    Na 5 jaren onafgebroken te hbbn gewoont hb je recht als vreemdeling een uitstel vn vertrek aan te vragen. En hb je ook nog recht op een verblijftstatus.
    Hij moet gewoon een advocate vinden die hm bij wilt staan.
    Gek land.

  • Ramdien schreef:

    Nou meneer uw exnederlanderschap aanvragen u heeft recht op en u kunt een kortgeding aanspannen uw Nederlanderschap is uw ten onrechte ontnomen sleep hun allemaal voor het gerecht Suriname had onafhankelijkheid genomen niet u.

    U bent niet geboren Surinamer u bent geboren onder Nederlandse vlag laat je niet als een voeten veeg gebruiken we moeten dit soort stiefmoederlijk behandeling afkeuren.

    Opkomen precies hoe Nederland opkomt om die mensen en kinderen uit de jihad wat dan ook terug te halen zo moet Nederland voor u ook opkomen. Ik zie geen illegaliteit bij u laat het recht zegevieren.

    Ze kunnen u niet zomaar weg sturen. Ze moeten u het Nederlands paspoort geven en geen enkel verblijfsvergunning.

  • JJ schreef:

    Deze man zeer aardige man doet geen vliegkwaad is nota bene onder de Nederlandse vlag geboren dus van oorsprong Nederlander . Hij geeft niet gevraagt dat Suriname onafhankelijk werd maar desondanks toch als Nederlander geboren waarom zou hij het land als Nederland moeten verlaten naar een land uitgezet worden die hem geen mogelijkheden biedt geen fam geen huis geen inkomsten geen neen niets en what about al die zogenaamde asielzoekers die voor onrust zorgen en busschauffeurs zelfs vrouwen lastig vallen overstraat
    Nederland gedenkt het verleden als moederland deze man heeft zoals velen geholpen Nederland ook weer op te bouwen na de grote watersnood waar hij , ik en vele SURINAMERS elke maandag ochtend de Maandag centen moesten inbrengen op school voor Nederland om ze te helpen met de grote watersnood Nederland vergeet dat niet ook ik heb moeten bijdrage mijn zakgeld ging eraan en als je het bij je had werd je weer naar huis terug gestuurd om het te hgalen want Nederland had het nodig ze miesten geholpen worden, waarom wordt deze man niet geholpen let op Karma is a bitch het waterpeil is nu weer heel erg hoog wie zal wie nodig HEBBEN

  • R.groenberg schreef:

    Hoe kan hij terug.
    Hij is toch geboren Nederlander.
    Hij had toch nooit gevraagd om geen Nederlander meer te zijn.
    En hij heeft ook recht op zijn Nederlandse AOW VANAF 1957.

  • Roy Groenberg schreef:

    Hij is geboren Nederlander.
    Hij is een nazaat van de dwangarbeiders van het VOC TIJDPERK.
    HIJ VERDIEND ZONDERMEER GENERAALPARDON.
    EN HIJ HEEFT OOK HISTORISCH RECHT OP ZIJN NEDERLANDSE AOW VANAF 1947.

  • Ricardo schreef:

    Criminele asielzoekers mogen wel blijven? Ik hoop dat iedereen die deze partijen in de regering houden een keer goed in de spiegel kijken en zich afvragen of dit menselijk is. Rutte rot zelf op

  • Danielle schreef:

  • Amanda schreef:

    Hij moet gwn lekker hier blijven wtf is dit Nederland gaat alleen maar na de klote iemand terug sturen die niets en niemand heeft. Pfff hij moet hier blijven dit is waar hij thuis hoort klaar.

  • Nikita schreef:

    Ik vind dit onterecht !

  • Robert schreef:

    Het is heel simpel en ik spreek uit ervaring nederland is goed voor de europeese gelukzoekers bv en de zogenaamde geluksinvasie van gelukzoekers die krijgen alles gratis en deze meneer is in de ogen van de overheid een parasiet dus die laten we of hier kapot gaan op de straat of land van herkomst

  • Nf kluivert schreef:

    Gdm het is verschrikkelijk mijn broer woont al 23 jaar in nederland,is er dan niemand die hem kan helpen, zijn kinderen en kleinkinderen wonen allemaal in nederland. Ik zal u erg dankbaar zijn als hij in zijn geliefde stad kan blijven wonen.

  • Phily schreef:

    George moet blijven

  • Romano schreef:

    En ook nog een ex nederlander of iemand.
    Want hij is voor 1975 geboren onder de nederlandse vlag.

  • Sam schreef:

    Wat is dit …..

  • Terese schreef:

    Deze man moet toch blijven, dat kan toch niet anders. In Nederland staan de regels soms boven de mens. Zo’n mooie en goede man die niemand kwaad doet, gelukkig is met €8,00 per dag en zijn steentje bijdraagt mag niet worden uitgezet, laat dit niet gebeuren.

  • Nadia adamson schreef:

    Tuurlijk moet hij blijven. Mee heb ik niet te melden.

  • Dalice schreef:

    Hoop dat hij mag blijven.

  • S schreef:

    Super sneu

  • Denco schreef:

    George moet blijven!!!!!!!!!!!

  • Khiron schreef:

    20 jaar.. vindt dat ze geen recht hebben om nu nog te beslissen. Echt diep triest. Schaam jullie

  • Hunsel schreef:

    Ik hoop dat deze meneer die niemand aanvalt en oplicht niet terug moet naar Suriname . Laat hem hier blijven hier is hij thuis daar is hij een Vreemdeling. Meneer heel veel succes. Het wordt hier in Nederland steeds gekker. Ga die marrokanen die onschuldige vrouwen aanranden maar terugsturen doen jullie nog eens goed werk. Maar dat durven jullie niet.

  • Mel schreef:

    Jammer dit! 65jr oud? Dus geboren onder de Nederlandse vlag. Hij zou zijn verblijfsdocument meteen moeten krijgen als oud Nederlander.
    Ik hoop dat hij blijven mag, want in Suriname zal hij het zwaar hebben als hij terug moet! ? Krakti (Succes)??

  • Alice schreef:

    Arme meneer. De zorgen die je nog moet hebben op je oude dag. Teleurgesteld in het systeem van Nederland. George hoort hier bij ons!!

  • Ike schreef:

    Jammer dat het zover heeft moeten komen.
    En het klopt dat regels er zijn die nageleefd moeten worden maar op elke regel is er een uitzondering. Dit is er een goed voorbeeld van.
    Zoals velen voor mij reeds schreven, George is NIEMAND tot last. In tegenstelling tot en in vergelijking met (een groep) respectloze gelukszoekers (asielzoekers) die in de samenleving voor veel problemen en onrust zorgen. Van VVD hoef je op dit gebied niet veel te verwachten. De vraag is waar de ‘C’ van de 2 andere regerende partijen voor staan. Of is dit dom gezwets?
    Bij deze mijn stem: George moet blijven!

  • Guno schreef:

    Ik begrijp dit helemaal niet ,surinamers die geboren voor 1975 zijn en blijven Nederlanders.Ze zijn geboren als Nederlanders.

  • J.m schreef:

    Deze man moet blijven hoe kunnen ze een man die 20 jaar in Nederland eruit zetten ,dan hadden ze dat 20 jaar geleden moeten doen

  • Bea schreef:

    Als hij 65 jaar is dan is hij ex-Nederlander en zouden ze hem best een verblijfsvergunning kunnen geven. Al helemaal als anderen zoals de zogenaamde gelukzoekende asielzoekers wel een verblijfsvergunning krijgen.
    Deze man werkt nog en doet verder geen vlieg kwaad.

  • Nevena schreef:

    ❤️? hoop dat hij mag blijven

  • Plet Hariette schreef:

    Vindt dit heel erg ma kan ook opgelost worden hij is al 65 jr .dus dat houdt in dat hij nog onder de wet valt van voor onafhankelijk suriname 1975.
    Hij kan zijn recht als oud nederlander aanvragen .
    Mensen die voor 1975 zijn geboren vallen hier onder ,wat de meeste mensen dus niet weten.
    Heel veel sterkte en hoop dat het lukt.

  • Sil schreef:

    Ik zie allemaal familie leden reageren ( waaronder zijn dochter)
    Als het zo een goede man is waarom is hij dakloos? Waarom bieden jullie hem geen onderdak? Zou me dood schamen als me vader dakloos is, en ik daar niks aan doe. Probeer je zelf in te zetten voor je vader ipv hier zielig reageren.

    Voor de man zelf: het komt vast goed. U bent geboren onder de Nederlandse vlag. Ik wens u het beste, dat u harde werken beloond wordt met veel warmte en liefde.

  • R Coats schreef:

    Vandaag Om 13.00 uur hangt er een opschrift in het gemeentehuis Utrecht, en aan de balie een petitie waarop u uw handtekening kan plaatsen voor een verblijfsvergunning voor George. Meneer George, heeft er jaren zelf voor de Gemeente Utrecht en de gemeenschap gewerkt en verdiend dit niet.

  • Gies schreef:

    Onvoorstelbaar !! Het is een man op leeftijd die heel lang in Nederland verblijft. Dat de gemeente of en ministers dit laten gebeuren zonder maar om te kijken naar deze zaken is echt triest!! En dan proberen ze mensen om te lullen voor de verkiezingstijd en dan laten ze deze soort problemen liggen. Neee man kan echt niet..

  • Jose schreef:

    Die man.hebt rechtom.hiier te blijven dit is belachelijk

  • Utrechter schreef:

    Het is mooi om te zien hoe wij voor elkaar opkomen. Daar staat Nederland voor. @Sil, bedankt voor het reageren. Val geen familielid of dochter aan want je kent de situatie niet. Wie zegt dat ze niets voor haar vader heeft gedaan, dat weten we niet. George moet blijven, hij wil geen uitkering, hij werkt voor €8,-per dag.

  • M schreef:

    Wat een gestoorde verdraaid systeem…doe er eens iets aan RUTTE…

  • Esther Grant schreef:

    Lieve george/robby…
    Wat verschrikkelijk voor je..ik wordt hier enorm verdrietig van..als geen ander weet ik hoe hard je hebt geknokt om een plekje in de maatschappij te krijgen..al die oeveloze pogingen om je paspoort terug te krijgen die koude nachten in de opvang als je geluk had..eindelijk had je een baantje en kon je je koppie boven water houden…in en in triest voor iemand die notabene onder de nederlandse vlag is geboren nooit een vlieg kwaad heeft gedaan en al zijn kinderen en kleinkinderen hier heeft..
    Lief mens ik hoop echt dat je gered wordt met de hulp van deze media…heel veel sterkte es.

  • Ang schreef:

    Belachelijk!! Hoe kan je iemand na 20 jaar uit zijn veilige omgeving halen? En ondertussen Jan en alleman maar toelaten?

    Walgelijk hoe het er hier soms aan toe gaat.

  • Indra Karel schreef:

    Aste blief ?? geef hem een kans hij gat terug meschien iets gaat mis wij weet nooit aste blieft geef hem een verblijf vergunning dad kost niks hij is een goeie man die iedereen uit Utrecht houden van hem plies help deze man.

  • Alida schreef:

    Snap het niet hij is tog geboren nederlander,hij moet gewoon de Nederlandse schap krijgen.
    Gewoon zijn oud nationaliteit terug aanvragen.
    Is tog erg met ned niemand die wat voor die man doet.

  • Anneke schaap schreef:

    Geef deze man King George een verblijfsvergunning….hij is een goed mens met zijn hart op je juiste plaats ….!!! Blijft menselijk ….kom op zeg! Zet hem op King George ik hoop dat het je gegund is!!!

  • Rene Jansen schreef:

    Onderuiken,bij mij ben je welkom .dat ze GVD in dit domme kabinet alle Noord Afrikanen welke miljoenen kosten terug sturen. Maak me boos en doe zulke domme dingen.wie heefd ooit de antille en Suriname veroverd. Ik zoubijna de erste gek willen zijn die Rutten door zijn achterlijke kop schiet. Mocht iemand mij voor zijn gefeliciteerd. Ik steun je.

  • Linton schreef:

    Hij is een ex nederlander hij kan een beroep doen op zijn ex nederlander schap hij spreek Nederlands hij heeft recht op zijn ex Nederlander schap hij is ondrr de nederlandse vlag geboren en het staatvin de wet en dat weet het kabinet heel goed hij is geen crimineel criminele asiel zoeker accepteren ze wel die helemaal geen woord Nederlands kunnen spreken

  • E.c patra schreef:

    Meneer george al je voor 1975 bent geboren heb je recht op je nederlandsr nationaliteit. Je bent onder t nederlandse vlag geboren. Vraag je status terug!

  • Arthur schreef:

    Hij is voor 1975 geboren dus hij kan dus een beroep doen op zijn ex nederlander schap en dat weten ze in het kabinet of weten ze dat niet het staat in de wet volgens mij ik moet het weer na gaan voor surinamers belde andere regels.ik hoop dat hij mag blijven hij is geen Crimineel

  • R.Ramdhani schreef:

    Zelfs IS terroristen mogen terug en krijgen eten, drinken en een woning op de kosten van ons, belastingbetalers. Maar een hardwerkende, eerlijke man wordt na 20 jaar eruit geschopt! Heren politici, schaam je!!!!

  • M.Palasv schreef:

    Dit vind ik waardeloos pas na 20 jaar…? Ik vind dat hij recht heeft om hier te blijven gezien het verleden van deze arme man.

  • John purvis schreef:

    Iemand die al 20 jaar hier verblijft ” illegaal ” wordt uitgezet omdat hij zich beschaafd gedraagt. Iemand die hier illegaal binnenkomt en panden kraakt krijgt na 8 jaar een vdrblijfsverg en ook nog een woning.dit Nederland met deze politici verdient niet beter dan volledig weggevaagd te worden door miljoenen illegale goudzoekers

  • Visam schreef:

    Zo gaat Nederland om met Surinamers. Triest.

  • Jan schreef:

    Ik begrijp het verhaal kennelijk niet helemaal. Ik lees op Rtvutrecht dat meneer al jaren dakloos is waarom heeft niemand zich in al die tijd over zijn lot bekommerd en is het nu dat hij in het nieuws komt opeens allemaal een probleem? Hij is hier al jaren dakloos en zou naar Suriname vertrekken om daar dakloos te worden wat is het verschil? Mensen hebben al die jaren hoe dan ook al niet naar hem om gekeken. Dit is echt een mentaliteits probleem van de maatschappij om nu opeens rel te gaan schoppen terwijl niemand hoe dan ook al naar hem om keek.

  • Mark schreef:

    Maar Suriname is zijn land niet. Hij is van Afrikaanse origine en Suriname is het land van de Inheemsen. Als Nederland King George wil uitzetten naar zijn land, moeten ze eerst onderzoeken waar in Afrika zij king George zijn overgroot ouders vandaan heeft ontvoerd. Uit welk gebied in Afrika, welke koninrijk of keizerrijk heeft Nederland hem ontvoerd? Daar moeten ze hem naartoe terug brengen en hem drie ton schade vergoeding meegeven.

  • Dy schreef:

    Verschrikkelijk dat jullie hem terug sturen hij is officieel altijd nederlander geweest Suriname is een kolonie van Nederland geweest dus deze gemene actie geld niet voor hem

  • Dennis schreef:

    En krakende uitgeprocedeerden mogen blijven?

  • Marjon schreef:

    Dat Surinamers onder vreemdelingen vallen vind ik schandalig! Langer dan 300jaar Nederlandse overheersing in Suriname met als gevolg een band tussen Suriname en Nederland die levenslang gaat duren. Ik vind de status van Surinamers die nu als vreemdelingen behandeld worden net als al die asielzoekers uit het MO, gewoon niet kunnen! Ook moet er iets gedaan worden aan de doorlooptijden van verblijfsvergunnings aanvragen.

  • Steven bana schreef:

    Ik snap dit niet… Ik woon ook in Utrecht en heb omdat ik voor 1975 geboren ben in Suriname “dus Nederlander van geboorte” mijn Nederlandse nationaliteit herkregen. Wat is deze goede man zijn probleem dat het niet kon of kan.

  • Glenn schreef:

    Deze man is voor 1975 geboren en hoef dus geen naturalisatie aan te vragen. Deze man moet herkrijging van zijn Nederlandse nationaliteit aanvragen. Binnen 3 maanden is hij dan in het bezit van zijn Nederlands paspoort.
    WEET HIJ DAT NIET ? WEET ZIJN FAMILIE DAT NIET ? Heel vreemd hoor.

  • Utrechter schreef:

    Beste Jan, deel je medeleven maar wijs geen vingers. Wie zegt dat er niets gedaan is voor George. Maar als eenling kom je nergens. Ik ben blij te lezen dat heel veel Nederlanders positief blijven. Stem op George, burgemeester last je hart spreken

  • Jan schreef:

    @utrechter. Ik wijs niet met vingers hoor maar begrijp de reacties alleen niet helemaal. Er zijn momenteel mede door het woningtekort en slecht beleid 10.000en daklozen door het hele land die al dan niet in hetzelfde probleem zitten maar iniedergeval 1 ding gemeen hebben dakloos zijn. Nu komt deze meneer in het nieuws en is zijn situatie opeens onacceptabel. Wat maakt dan het verschil tussen deze meneer en al die andere daklozen dat dit opeens onacceptabel is en voor al die andere mensen niet? Dit is een breed maatschappelijk gedragen probleem wat breed opgelost moet worden en wat mij betreft is het dan oneerlijk dat deze meneer opeens een voorkeurs positie verdiend ten opzichte van al die andere mensen.

  • Brunette gab schreef:

    Na 20 jaar kan dit toch niet.onmenselijk dit

  • Odette schreef:

    Nah ja zeg
    Belachelijk!!
    Laat die man blijven

  • Naomi schreef:

    Hij moet blijven!!!

  • J.C. Akke schreef:

    Stuur al die koters en hun familie maar terug die horen hier niet. Nederland voor de Nederlanders. Als hij al 20 jaar hier is, dan is hij een Nederlander dat geldt toch voor alle Surinamers.

  • Vera schreef:

    Laat die man gvd in Nederland blijven waar gaat dit over

  • SevalRojin schreef:

    hij moet blijven het is toch te achterlijk voor woorden als je iemand na zo een lange tijd terug wilt sturen!

  • Hedy does schreef:

    Natuurlijk moet hij blijven.geboren nederlander.
    En die asielzoekers dan die eerst moeten inburgeren.wat een land wat een mensen.schande

  • Marlon schreef:

    Heel wat Jensen weten niet dat iedereen die voor 1975 geboren is in Suriname Nederlanders zijn, is er een jurist die voor hem het hef in handen will nemen, of gaat ons koning het toelaten een van zijn voormalige onderdanen te laten deporteren !!

  • Sandra schreef:

    Ik hoop echt dat deze man blijft.Triest voor woorden.
    Op zo een leeftijd!

  • Debbie schreef:

    Schandalig dat hij dakloos is met zoveel kinderen en kleinkinderen.

  • Cynthia Finsy schreef:

    Er is geen toe komst meer voor George in Suriname. Hij woont hier al meer dan 20 jaar InNederland, geboren Nederlander tot 1975 tot
    Suriname onafhankelijk werd.

    Zijn kinderen, Mijn neef en nichten met hun kinderen zullen hun opa niet meer kunnen zien als hij terug moet.

    George heeft geen huis en ook geen inkomen om in Suriname te kunnen wonen zijn familie woont hier hoezo willen jullie hem weg sturen?

    Laat George hier blijven, Nederland kan hem niet terug sturen.

  • Yvonne van den Ende schreef:

    Weet ik word hier echt moe van deze man 20 jaar in. Nederland echt ze moeten zich schamen , voor mij moet hij blijven en gelukkig zijn waar hij wilt .

  • Pien Hellevoort schreef:

    Geef hem wat hem meer dan toekomt! Zijn oude dag hier in Utrecht. Dat heeft hij meer dan verdient. Hij moet blijven! Geef deze lieve Man een menswaardig bestaan ipv hem weg te zetten. Hoop zó op een goede afloop!!!

  • Lobo schreef:

    Ik vind dat jullie hem de kans moeten geven. Wat voor toekomst heeft hij in Suriname?
    Als jullie de daklozen die Nederland helemaal niet kennen kunnen helpen wie is dan meneer George Ost en ouders die eruit worden gezet met hun kinderen? Hoe onmenselijk zijn ze soms hier in Nederland niet. Ik blijf bidden en hopen op een wonder voor meneer Ost. God heeft het laatste woord en heeft de wereld geschapen en niet de mens!

  • Sabrina schreef:

    Hij is voor 1975 geboren dit wil zeggen dat hij geboren is onder Nederlandsevlag. Ik denk dat een ex-Nederlander die al zolang hier woont meer verdiend.
    Help hem Aub!

  • Eric Ruygers schreef:

    George blijft bij ons, amen uit! Ze zijn gek geworre

  • Utrechter schreef:

    Kan een prodeo advokaat/jurist zich misschien melden. George mag maandag niet naar Schiphol gaan. Protest op schiphol

  • Berthiéra Tetske van Seeters .Nederland schreef:

    Vader God geef hem een goede vrouw die onderdak verleent
    naar U wil geschieden in goede rust en goede zorgzaamheid
    Zodat George niet terug hoef en onderdak heeft u U veiligheid
    in Jezus Christus naam amen.Dit gebeden spreek ik uit
    en getuigen zijn die door U gezegend zal worden en
    door Jezus Christus bloed bedekt –Zet vrij vrijheid in
    Jezus Christus naam amen.

    Is iemand onder u lijden?
    Dan hij bidde,
    Is iemand goedmoeds ?
    Dat hij Psalmzinge.
    Jakobus 5 vers 13

  • Renee Pieterse de Groot schreef:

    Bah wat een klote land is Nederland aan het worden. Deze man hoort na 20 jaar hier. Geef hemook een woonplek en laat hem met rust.Er zijn genoeg criminele asielzoekers. Gooi die er uit en niet een vreedzame man.

  • Marja Oosterman schreef:

    Potverdrie!!!
    Is er nou nog geen oplossing???? Deze man is in Nederlands Suriname geboren!!

  • Hans Beks schreef:

    Beste mensen, Het is verschrikkelijk dat er ambtenaren zijn die zich sterk maken voor de oplossing de George het land uit te zetten. Ja, ik weet ook dat er regels zijn en dat die gerespecteerd moeten worden, maar naast de regels is er ook de menselijke maat. Die dreigt hier op een lompe bureaucratische manier aan de kant te worden geschoven. Ambtenaren, waarom doen jullie deze man dit aan. Jullie zijn aangesteld om zorg te dragen voor de bewoners van dit land en realiseer jullie eens wat je deze man en veel mensen om hem heen aandoet met jullie mentaliteit van Befehl ist befehl. Dit tijd hebben we toch 75 jaar geleden van ons afgeschut. Zijn jullie echt in die tijd blijven steken?

  • Angélique van Bilsen schreef:

    Dit bedoel ik nu, de goeierikken sturen ze terug, en de foute laten ze blijven!
    Nederland, Nederland, wat is er toch met U gebeurt?!!!

  • Stephan schreef:

    Het valt mij op dat er niet 1 negatieve reactie is .. terwijl iedereen dakloze voorbijloopt en niet aankijkt.
    Als je al 20 jaar dakloos bent .. en je hele familie woont hier dan denk ik dat hij niet het lieve mannetje is wat word gesimuleerd.
    Als je geen uitkering wil .. is dit meestal omdat ze niet aan de gestelde eisen willen voldoen .. en van € 8.50 aan statiegeld per dag kan niemand iets huren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *