Op zondag 16 februari wordt tegen de knip gedemonstreerd

Ook ondernemer Paul Pessel demonstreert zondag tegen De Knip: ‘We zijn onbereikbaar geworden’

  • Door Redactie
  • |
  • 11 februari 2025
  • |
  • 24 reacties

In het populaire RTV Utrecht-programma Pessel & Boonen gaat het wekelijks over FC Utrecht. Gisteren werd er even een ander onderwerp besproken: de onbereikbaarheid van de stad. Ap Boonen wilde met de auto vanuit Overvecht naar de sportzaak van Paul Pessel aan de Croeselaan. Ap zag er vanaf. ‘Ik kon er niet komen en ben maar naar huis gegaan.’ Paul Pessel herkent het probleem: ‘Alle Utrechtse ondernemers hebben hier last van. En met de knip op de Catharijnesingel wordt het alleen maar erger.’ Hij doet een oproep om zondagmiddag te demonstreren tegen De Knip. Hieronder het fragment uit Pessel & Boonen. Kijk hier naar onze eerdere reportage over de demonstratie.

Auteur Redactie
Auteur

Redactie

Laat uw reactie achter

Reactie

24 reacties

  • Frans Stekelenburg schreef:

    En vroeger kon het ook nog gewoon met paard en wagen. De tijden dat we met z’n 10-duizenden dwars door de binnenstad konden rijden zijn wel een beetje voorbij.
    Er is een veel snellere rondweg. Neem de bus, trein of gebruik een navigatie app als Waze en rijden maar.. (met de fiets gaat het overigens nog prima en heel snel) 😉

  • Hans van der Laan schreef:

    Een belachtelijkidee om de singel gedeeltelijk af te sluiten.

  • Hellen schreef:

    Vroeger reden we niet alleen met paard en wagen maar leefden we ook nog in een lemen hutje met fakkels als lichtbron .
    Slaat nergens op
    Schandalig om het af te sluiten ook de Amsterdamse straatweg en de Croeselaan is al dicht …Utrecht is veel te vol …met in mijn straat gezinnen waar 4 auto’s voor de deur staan , zo is Utrecht niet leefbaar meer .ik ben er zondag !!

  • Frans Van Montfoort schreef:

    kan niet wachten tot het zo ver is. En dat zeg ik als geboren en getogen Utrechter en automobilist. Het gaat prachtig worden, kijk naar het eerste 30km stuk vanaf Hoog-Catharijne / Catharijnesingel tot aan de hoogte van de Lange Smeestraat. Trek dat door over de hele singel Ledig Erf-Tolsteegsingel. Overal is de doorgang beter, langzaam rijdend verkeer, het is veiliger schoner en uiteindelijk sneller. In het begin misschien even zoeken maar als je het eenmaal weet is het goed te doen. Kwestie van wennen. Mensen laat je niet gek maken door dat handjevol (veel te harde) schreeuwers en klagers. De tijden zijn veranderd. Utrecht slibt dicht met het verkeer en dan moet er iets gebeuren. Dit zijn maatregelen die ook te maken met uitsoot, stikstof, fijnstof co2. Doen we niks dat moeten per gisteren ook nog eens alle bouwactiviteiten gestaakt worden. Omdat de stad (al jaren) niet voldoet aan de europese normen voor luchtkwaliteit. Dan wordt er geen huis meer gebouwd en mag (kan) er geen auto meer de stad in of uit….

  • Luuk schreef:

    Ap Boonen heeft volkomen gelijk. De stad is onbereikbaar. We gaan het merken. De loodgieter komt niet meer, het kost hem te veel tijd. Of te veel parkeergeld. Oh wacht, dat telt hij tegenwoordig op bij zijn rekening. Zo wordt de burger weer genaaid.

  • Niels Achterberg schreef:

    Frans, droom maar lekker door. Die knip verandert niets aan de luchtkwaliteit. Integendeel, de stad gaat alleen nog maar meer dichtslibben. De opmerking dat het verkeer alleen maar sneller wordt, is hilarisch. Je reactie is typerend voor het GroenLinks-denken. Losgezongen van de realiteit, geen oog voor de ondernemers en andere mensen die afhankelijk zijn van de auto. Wanneer doe jij je auto weg?

  • Do schreef:

    Wij gaan er met ons hele gezin zijn zondag!

  • Loek achterberg schreef:

    Het is een grote ramp aan het worden in heel Utrecht

  • Ciska schreef:

    Lees je even mee Frans van Montfoort? Voor de knip rijd ik in een rechte lijn via de Catharijnesingel/Amsterdamsestraatweg naar mijn kleinkinderen in Zuilen. Na de Knip via de Kardinaal de Jong weg. Dat is zeker een kwartier langer, dus een kwartier meer luchtverontreiniging. Eenvoudiger kan ik het niet maken.

  • Martin schreef:

    Heel goed dat er gedemonstreerd wordt tegen weer een volslagen onzinnige maatregel van dit stadsbestuur. Maar ik vrees dat Paul Pessel gelijk heeft. Op het Stadskantoor liggen ze er niet wakker van.

  • Els Witteveen schreef:

    Terwijl van Hooijdonk geniet van haar vertrekregeling, gaat haar opvolger verder met de sloop van de stad. Hooijdonk was het probleem niet, GroenLinks is het probleem. Een partij die zich verheven voelt boven de gewone Utrechter en nooit luistert.

  • Tristan schreef:

    Parkeren op Vredenburg moet ook terugkomen. Kan dat worden meegenomen in de demo?

  • Annelies Schouten schreef:

    Skip de Knip! Als al die groenlinksers een paar jaartjes ouder worden dan lullen ze wel anders! Annelies( 70)

  • Ad Huiding schreef:

    Met deze Singel Knip ga je in het Schip

    Nadelen van de knip Catharijnesingel doordat de personen auto’s wegvallen komt er meer ruimte voor vrachtverkeer die er wel mogen komen, dat houd in meer aanleveringen en ook sneller en dan van twee kanten, bovendien ze moeten ook weer terug of naar andere bestemmingen in de buurt ,daardoor zullen er sluiproutes ontstaan over de Paardenveldbrug en Weerdsingel om naar de ander kant van de stad te komen.

  • Theo Overes schreef:

    De stad word kapot gemaakt door dit zgn College. Knip in de Catharijnesingel, knip op Ledig Erf, versmalling van de Graadt van Roggenweg etc.etc. je staat alleen maar stil,en het dan gooien op luchtvervuiling? De stad is/ word onbereikbaar en onbetaalbaar gemaakt voor burgers en bezoekers van Utreg! Wanneer grijpt de Provincie en de Overheid nou eens in?

  • Ad Huiding schreef:

    Speerpunten en Paradepaardjes Stadsbestuur voor 2024-2025

    Darkrooms – Sexwerkplekken – Geitenpaadjes-Rode fietspaden-Tattoos-Verkeersknippen-Parkeren duurder maken-meer werk uit besteden
    Binnenstad onbereikbaar maken-meer fietsen-meer terrassen-Meer Denk Mee Nep Petities- Minder ouderenzorg-minder prullenbakken-minder bushaltes
    Misschien nog een opvang voor Weeswolven of een meeting voor pedofielen zonder benen en een oog, een praatgroep van bekende Utrechters over hun tattoos en hun sexuele voorkeur, gekker moet het niet worden
    ZO KAN IK NOG WEL EVEN DOORGAAN

  • G. Ten Bensel schreef:

    Met de A2 om de hoek denkt men door deze knip de luchtkwaliteit te verbeteren. Succes ermee.

  • Rutger schreef:

    De meeste Utrechters gaan al lopen of met de fiets, voor die enkele keer dat het moet is het wel wenselijk om met de auto ook ergens (bijvoorbeeld station voor halen en brengen) te komen. Dit college en de ambtenaren zitten er niet meer voor de inwoners maar voor hun eigen agenda. Op naar de verkiezingen in maart 2026.

  • Richard Johan Kres schreef:

    Helemaal eens met Frans van Montfoort

  • Cobi Peelen schreef:

    Ik ben ook voorstander van een autoluwe oude stad maar dat niet ten koste van de bereikbaarheid en haar bewoners de Knip is te rigoureus en nietsontziend een plan Ik heb jarenlang [ met fiets] in de Utrechtse binnenstad gewoond maar ben blij dat ik daar nu weg ben als ik over die Knip lees het stadbestuur pest de bewoners van de binnenstad

  • Toine Goossens schreef:

    @Frans Van Montfoort,

    Het gaat fantastisch met de luchtkwaliteit in Utrecht. Op DUIC heb ik daar herhaaldelijk met Lot en de milieu federatie de degens over gekruist. Steeds hadden zij niets te antwoorden op mijn inhoudelijke reacties.
    Met alle omgevingsdossiers gaat het hard de goede kant op. Zo hebben boeren de stikstof uitstoot met meer dan 65% verminderd. Desondanks worden zij nog steeds vijandig behandeld. Zo ga je niet met elkaar om.
    Het is een dominante mode om over alles van de omgeving zeer negatief aandacht te zoeken.

    Die negativiteit werkt op de medeburgers die het betreft als pestgedrag. Het continu kleineren van burgers omdat zij roken, dik zijn, brommer rijden, niet genoeg bewegen, van zwarte piet houden, vuurwerk afsteken, niet van de wolf houden en ga zo maar door is, in mijn ogen, de belangrijkste oorzaak dat ultra rechtse politiek zo in opkomst is. Het is een reactie op morele vernedering.

  • Mark Biermans schreef:

    De knip onder HC heeft weinig te maken met een ritje naar de Croeselaan, vanuit Overvecht ligt een route langs de Singel dan helemaal niet voor de hand. Waarom wordt het normaal gevonden of zelfs als recht beschouwd dat je vanuit Overvecht dwars door het centrum met je auto naar een sportzaak zou moeten kunnen rijden? Zeker naar een sportzaak ga je sportief op de fiets. En er is OV. De sportzaak van Pessel ligt op 5 minuutjes lopen vanaf Utrecht CS. Maar nee, dat moet met de auto, zo was men dat gewend in de vorige eeuw…. De 30 km zone van Frans is trouwens wensdenken, het is nog steeds geen 30 km zone. Het deel tussen Bartolomeusbrug en HC staat in weekenden vol met wachtende auto’s en op momenten zonder file is het een gevaarlijke racebaan.

  • Fvr schreef:

    Goed nieuws die knip. Wordt de (binnen)stad nog leefbaarder van. Groeten van een tevreden binnenstadsbewoner!

  • Ad Huiding schreef:

    Paardenveldbrug(brug der zuchten in Utrecht
    Na gisteren is duidelijk geworden dat door de Singelknip in te voeren de Paardenveldbrug de hoofdroute word om in het kleine stukje van Wijk C
    een Horeca met Darkroom te bezoeken en vervolgens naar een Seks werker te gaan en als afsluiter een tattoo te laten zetten in de wijk doordat er nu een knip in de singel zit bied het mooie kansen voor het aanlevervracht verkeer om sneller en talrijker gebruik te maken de sluipwegen, ze hebben nu meer ruimte omdat de personenauto’s zijn verdwenen. Doordat het stadsbestuur 2 participatie constructies heeft bedacht in de vorm van voorlichtingsavonden en Denk Mee benamingen hebben ze toch ondanks alle 155 ideetjes en voostellen toch gekozen voor een paar voorstellen van anonieme bewoners, zoals een nieuwe route over de Paardenveldbrug en Nieuwekade en om van de parkeergarage Paardenveld een verdieping om te bouwen tot een nieuw Erotisch complex met 15 werkplekken, Horeca met Darkrooms , shops met seksartikelen , tattoo shops en coffeeshops en de bezoekers van deze inrichting gratis parkeren in de garage. De laatste 4 bedrijfjes zijn ook voorstellen van een anonieme bewoner net als de andere voorstellen , waarschijnlijk een bewoner uit Lombok en de Weerdsingel. De geschiedenis herhaalt zich , een brug te ver in 1944 , miskleun en de Rode Brug in Utrecht een dure miskleun, De Paardenveldbrug, die zal nog instorten door al dat gewicht.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *