“Dagelijks hoofdpijn, ik sta op met hoofdpijn en ga naar bed met hoofdpijn. Ik ben moe, futloos. De longarts heeft astma bij me geconstateerd.” Een huurder van een Bo-ex woning spreekt in een reportage van RTL-nieuws over de gevolgen van schimmel in haar huis. De Utrechtse woningcorporatie Bo-ex zegt in 2024 herstelwerkzaamheden te gaan uitvoeren. De huurder, die er letterlijk ziek van is, gelooft het allemaal niet meer.
Op de website van Bo-Ex lezen we waar de organisatie voor staat.
“Als Utrechtse woningcorporatie bieden wij betaalbaar en goed wonen. Wij begrijpen als geen ander hoe waardevol wonen is. Dat motiveert ons. We gaan daarom veel verder dan alleen wonen. Denk hierbij aan welzijn en zorg, schoon en veilig, en het bevorderen van kansen in de samenleving voor onze huurders.“
Klink op de link hieronder om de reportage terug te zien.
Onderhoud komt bij Bo-Ex op de laatste plaats. Als ze er überhaupt al werk van maken. Want onderhoud kost geld. Wel zijn ze er elk jaar weer als de kippen bij om de huur te verhogen.
Als je dit statement van Bo-ex leest, schieten toch echt de tranen in je ogen. Wat een misselijkmakend verschil tussen woord en daad.
Goed om te weten waar Bo-ex voor staat. Ik was het even vergeten.
Bij Mitros/Woonin hetzelfde verhaal.
Ons onderhoud is met 10 jaar uitgesteld. Badkamers uit 1988 die verschimmelen door te kleine ventilatiekanalen, waarbij de Bo-Ex doodleuk beweert dat je dit door onvoldoende ventilatie van de bewoners komt, dubbele ramen uit 1988, holle spouwmuren: en toch een energielabel A aftroggelen bij de gemeente Utrecht. En natuurlijk ieder jaar een maximale huurverhoging! Dat is het enige aspect waar de Bo-Ex nooit steken laat vallen.
De Bo-Ex laat woningen verkrotten, en roept al jaren dat zij ‘helaas’ achterstand in het onderhoud hebben. Dat komt ook nooit meer goed met de de absolute onbekwaamheid van haar onderhoudsteam.
Klagen heeft geen enkele zin, de arrogantie zit hoog bij de Bo-Ex.