Henk vlogt

Westbroek overweegt de gemeente Utrecht en Cor Jansen een proces aan te doen

De Culturele Zondagen van Utrecht Marketing hebben niets meer met het oorspronkelijke idee te maken. De gemeente en Cor Jansen maken zich volgens Henk schuldig aan culturele ideeëndiefstal. Als je een bedrijf in zonnepanelen begint, mag je dat geen Shell noemen. (wordt vervolgd) Kijk hier voor zijn eerdere column over Cor Jansen.

 

Henk Westbroek

Henk Westbroek, kritisch van nature, vlogt twee keer per week op De Nuk over zaken die zijns inziens nodig van commentaar worden moeten worden voorzien.

8 reacties

Reageren
  1. Cultuur en citymarketing is een slechte combinatie met cultuur als verliezer. Laten de culturele zondagen weer terug naar de basis gaan. Ooit waren het feesten in de stad.
    Westbroek heeft gelijk, wat heeft het verplaatsen van boeken met cultuur te maken?

  2. De boeken die in het licht van een culturele zondag van A naar B verplaatst werden? Dat werd door kinderen gedaan. Dus dat heeft meer met kinderarbeid dan met cultuur te maken. ongelofelijk dat iemand zijn brood verdient met niks en het afbreken van culturele verworvenheden.

  3. Mocht crowdfunding voor het proces in de pen zetten; ik doe mee. Van de Culturele Zondagen moeten ze afblijven.

  4. Ik ben het niet altijd met Westbroek eens maar nu wel. Hoe kan één man dit om zeep helpen? De stad heeft jaren lang veel plezier beleefd aan de Culturele Zondagen. En zonder slag of stoot verdwijnt dit. Dat is toch heel vreemd. Waar is de politiek? Waar is de stad?

  5. Ok, de gemeente heeft veel (te veel) geld uitgegeven aan Berenschot om een analyse te maken van Utrecht Marketing. Conclusie was vernietigend. En hoe nu verder? Laat ik eens raden. Cor Jansen krijgt de opdracht om de aanbevelingen te implementeren in zijn beleid. Over twee jaar weer een duur onderzoek waaruit blijkt dat er vooruitgang is geboekt maar toch nog te weinig. De opvolger van Cor Jansen, die al lang weer een nieuwe baan heeft, mag weer verder aan de slag.

  6. De heer Jansen moest nog worden benoemd toen de CZ al dreigden opgeblazen te worden door Utrecht Marketing en hoe de andere clubs al mogen heten. Zijn voorganger, de heer Van Ark, de man die Amsterdam op de kaart had gezet zou hetzelfde kunstje doen voor Utrecht en had CZ al op de korrel. Culturele zuiveringen moeten goed worden voorbereid.
    Ik heb nóg een grief: het woord ‘kunst’ is namelijk verdwenen, verzopen in het breed gehanteerde woord ‘cultuur’. Cultuur is mij iets te algemeen. Met twee woorden spreken is ook cultuur, maar intussen zijn de kleine potjes met geld – als allereerste die met wat centjes voor de kunsten – al leeg geschud boven een andere, grote pot. Cultuur, zeker, wielrennen bijvoorbeeld, of 10.000 rubberboten in de singels of badeendjes in de gracht.
    De verhoudingen zijn van god los. Sinds het begin van het nieuwe jaar mocht ik in kader van MoesMánia2020 verscheidene ‘culturele’ gezelschappen een sprookje vertellen dat aansprak en goed afliep, maar dat was 2000 jaar geleden en het is helaas te lang voor dit platform. En te laat. Tough shit.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *