Aanstaande zaterdag gaan we weer live met onze vodcast Herrie in de Slachtstraat.
Utrecht is populair onder de toeristen. Dat leidt tot de klacht dat onze stad door de komst van veel buitenlanders Amsterdam achterna gaat. Is dat erg? En wat is de rol van Utrecht Marketing in dit verhaal? Heeft de stad zo’n organisatie wel nodig? Verkoopt Utrecht zichzelf al niet genoeg? We praten erover met Ronald Besemer (adjunct-directeur van Utrecht Marketing), Jerry Goossens (auteur/columnist), Broos Schnetz (met Leefbaar Utrecht een van de bedenkers van de Culturele Zondagen), en Maryse Francois (directeur van De Winkel van Sinkel). Gespreksleider is Harry van Dam.
Herrie in de Slachtstraat is zaterdag om 11.00 uur live te volgen op De Nuk of via het Youtube kanaal van De Nuk. Je kan ook langskomen in Filmtheater Slachstraat. De deuren zijn om 10.30 uur open.
Hieronder een ultrakorte samenvatting van onze laatste vodcast.
Ja, dat is erg!
10,- euro vragen als toeristenbelasting (dag of jaar pasjes/ gratis voor bewoners, zie Venetië) en dat geld besteden aan verfraaiing en ‘handhaving’. Verder vind ik het er als bewoner erg gezellig en ben ik trots op onze relatief kleine mooie historische binnenstad en dat wil ik graag delen.