Veel mensen zijn bekend met de term spam. Ze kennen de term vanuit hun e-mail: wanneer je e-mail provider denkt dat je niet geïnteresseerd bent in een mail, zetten ze deze in de spam en ontvang je geen melding van deze mail. Heel af en toe gebeurt het dat hier een mail in komt te staan waar je toch wel interesse in hebt, maar meestal heeft je provider het wel goed. Als marketeer is het dus zaak dat je niet als spam gezien wordt. Niet in je e-mail, maar ook niet op andere manieren. We leggen je uit hoe je op drie manieren kunt voorkomen dat je als spam wordt beoordeeld!
Zoekmachine optimalisatie – pas op met je teksten
Als website is het enorm belangrijk dat jij hoog scoort in de resultaten van Google. Je doelgroep gebruikt deze zoekmachine om jou en je concurrenten te vinden: hoe hoger je staat, hoe groter de kans dat er op jouw website geklikt wordt. Een manier om hoog te ranken in deze zoekmachine is door de juiste zoekwoorden terug te laten keren in je teksten. Maar, hier zit ook gelijk het risico: wanneer je het zoekwoord te vaak laat terugkeren, beoordeelt Google je website als spam. Je website wordt nu een stuk lager vertoond, waardoor een stuk minder mensen je zullen vinden en jij dus minder verkeer op deze pagina zult verwachten. Wees dus voorzichtig met je zoekwoorden: het woord eens per alinea is voldoende.
Linkbuilding – bouw logisch op
Het onjuiste gebruik van zoekwoorden is niet de enige manier waarop Google jouw website als spam beoordeelt: als jouw website incorrect is opgebouwd, zal hetzelfde gebeuren. Dit is het geval als jij te vaak linkt naar een pagina die niet relevant is aan het onderwerp. Google krijgt hiermee het idee dat je probeert te veel aandacht te leggen op deze pagina, wat als spam wordt gezien. Door te doen aan interne linkbuilding zorg je voor een correcte opbouw van je website: je website steekt logisch in elkaar en zal snel goed ranken.
Social media – juiste targeting
Ontvang jij op je social media wel eens advertenties van een bedrijf waar je compleet geen interesse in hebt? De kans dat jij dit irritant vindt is groter dan dat je toch maar eens een kijkje neemt: eigenlijk beoordeel je de advertentie dus zelf als spam. Hierin ben je niet de enige: vrijwel elke klant heeft dit natuurlijke filter – we willen enkel zien wat we willen zien. Als bedrijf spring je hier op in door de juiste targeting te gebruiken. Maak de combinatie met een dienst als remarketing en laat jezelf enkel zien aan geïnteresseerden!
Werk spamvrij met Traffic Today!
Wil jij er zeker van zijn dat je bedrijf niet als spam wordt ervaren, neem dan contact op met Traffic Today! Dit marketingbureau weet precies hoe ze online marketing inzetten voor een bedrijf, zonder dat je als spam wordt gezien. Ervaar het nu!
Laat uw reactie achter
Reactie