Partnerbijdrage

Bedrijfsuitje met een verrassende twist: zo organiseer je dat

Jaarlijks of misschien zelfs vaker zorg je als ondernemer voor de broodnodige ontspanning: het bedrijfsuitje is iets waar werknemers naartoe leven en moet elke keer weer een evenement zijn waar nog lang over wordt nagepraat. Soms ontbreekt het je echter aan inspiratie omdat je door alle drukte niet in de gaten had dat het alweer bijna zo ver is. Wat ga je deze keer dan organiseren? Onderstaand een aantal suggesties voor een bedrijfsuitje met een verrassende twist. 

Competitief element

Dat je met z’n allen een dagje los gaat, wil niet zeggen dat er niet aan de teamspirit gewerkt kan worden. Daarnaast moeten sommige collega’s elkaar misschien beter leren kennen voor een meer vruchtbare samenwerking. Verenig die begrippen op ongedwongen wijze door een competitief element aan het samenzijn toe te voegen middels een Pubquiz: interessante en vaak hilarische spellen waarbij de algemene kennis van de deelnemers wordt getoetst. Deel de teams gemengd in, dus niet al het kantoorpersoneel bij elkaar en de chauffeurs in een groepje. 

Hoe werkt zo’n quiz?

Je kiest zelf de locatie: een bevriende horecagelegenheid of een gezellig aangekleed zaaltje van je bedrijfspand. Er wordt gespeeld in teams van drie tot zes personen, die elk een eigen teamnaam kiezen. De quiz onderwerpen lopen uiteen van actualiteit tot sport, van wetenschap tot muziek en van geschiedenis tot entertainment. De op maat gemaakte quizzen worden kleurrijk ingevuld met afbeeldingen en audio- en videofragmenten. Vanzelfsprekend zijn er mooie prijzen voor de winnaars. Ben je nieuwsgierig hoe je zoiets snel voor je personeel kunt organiseren? Dat werkt heel simpel: is je bedrijf gevestigd in bijvoorbeeld Utrecht, dan helpt de zoekmachine je verder via de termen Pubquiz Utrecht

Lokale samenwerking

Er zijn bovendien allerlei soorten thema’s mogelijk: voetbal, Songfestival, Top 2000 en nog meer. De pubquiz is de feestelijke afsluiter van een dag die toch al gezellig is geweest, en die vul je in door op zoek te gaan naar de lokale parels van de plaats waar je onderneming actief is. Waarom lokaal en niet met een bus naar de andere kant van het land? Omdat duurzaamheid ook in bedrijfsuitjes een belangrijk aspect is in deze eeuw. Door iets in de eigen stad of gemeente te organiseren, verminder je de transportbeweging, maar maken jij en de werknemers bovendien nader kennis met de omgeving en dat werkt op allerlei fronten positief door in het imago van je bedrijf. Zoals duurzame samenwerking met de locals het hele jaar door op sympathie kan rekenen. 

Citygames: wie is de Rat?

Het is niet moeilijk om een bevriende horecaondernemer te benaderen voor de quiz locatie en eventueel het feest dat erop aansluit, en ook niet om in de eigen omgeving iets bijzonders te vinden. Nederland is zo geconcentreerd dat er overal wel iets bijzonders is. Denk aan een bierbrouwerij, een museum of natuurgebied alsmede diverse locaties waar speurtochten, citygames (kijk hiervoor ook op Quiz-pub.nl) of sportieve activiteiten mogelijk zijn. Een voorbeeld van zo’n citygame is Wie is de rat?, natuurlijk een variant op het zo populaire tv-programma dat voorheen door onbekende Nederlanders werd gespeeld. Waarschijnlijk zijn er onder je personeel veel fans van wie hun wens nu eindelijk uitkomt. Ja, zo wordt het jaarlijkse bedrijfsuitje een onvergetelijke en opwindende dag! 

Logo De Nuk
Auteur

Gesponsord

Laat uw reactie achter

Reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *