partnerbijdrage

Vergroot je naamsbekendheid met buitenreclame in Utrecht

De opvallende en ludieke lichtmastverwijzing van hotdogzaak Dogma op de Voorstraat in Utrecht

In een wereld vol online reclames en social media blijft buitenreclame een zeer effectief middel om je naamsbekendheid te vergroten en te zorgen voor extra aanloop in je zaak. Bijvoorbeeld als je een prachtige zaak in een zijstraatje hebt, dat net buiten de drukste looproutes valt. Plaats een opvallend bord om de hoek, en je kunt erop rekenen dat meer mensen je zaak binnenlopen. 

In dit artikel lees je waarom buitenreclame zo krachtig is én ontdek je 15 overtuigende redenen waarom het ook voor jouw bedrijf in Utrecht kan werken.

Wat maakt buitenreclame zo sterk?

Buitenreclame Utrecht is al jarenlang een zichtbaar en impactvol medium dat ondernemers helpt om lokaal zichtbaar te zijn. Veel bedrijven zetten het in om hun naamsbekendheid te vergroten. Maar buitenreclame dient nog veel meer doelen: het stimuleert impulsaankopen, bouwt merkvertrouwen op, houdt je top-of-mind, vergroot je zichtbaarheid ten opzichte van concurrenten en helpt juist ook ondernemers op minder zichtbare locaties. Zowel kleine, lokale Utrechtse ondernemers als bekende merken maken gebruik van onder meer lichtmastreclame – een van de populaire vormen van buitenreclame in Utrecht.

15 Redenen waarom buitenreclame werkt

1: Niemand scrolt weg

Je valt op in de buitenruimte. Buitenreclame springt eruit – in tegenstelling tot online reclames, die je om de oren vliegen. Mensen krijgen daar de ene prikkel na de andere. Het effect? Ze nemen veel minder van je boodschap op en scrollen snel verder. Bij buitenreclame heb je daar geen last van: er zijn minder prikkels, waardoor je uiting beter opvalt én zichtbaar blijft.

2: Strategische plaatsing creëert een grote extra voordeur 

Als je strategische plekken in Utrecht kiest, kun je ontzettend veel mensen bereiken. Utrecht is een bruisende stad waar je volop straten kunt vinden met veel voorbijgangers, fietsers of automobilisten. Door zorgvuldig te kiezen waar je buitenreclame plaatst, kun je specifieke doelgroepen bereiken.

4: Je reclame is dag en nacht zichtbaar op duurzame wijze

Je reclame is constant zichtbaar, dag en nacht, 7 dagen per week. Je hoeft niet bang te zijn dat je net een belangrijk moment mist. Lichtmastreclame wordt bovendien gemaakt van duurzame materialen en verbruikt minimaal energie dankzij efficiënte LED-verlichting.

5: Je kunt makkelijker opvallen

Met online reclames is het heel lastig om ervoor te zorgen dat jouw reclame er écht uitspringt tussen de honderden banners die op je worden afgevuurd. Er zijn simpelweg zoveel prikkels tegelijk en na elkaar in de online wereld. Met een reclamebord of lichtmastreclame val je veel makkelijker op in de fysieke wereld.

6: Snel en continue effect

Buitenreclame heeft direct effect. Als je een buitenreclame plaatst op een goed bezochte plaats in Utrecht, is de kans groot dat je daar dag in dag uit effect van merkt door de pijlverwijzing of de vermelding van telefoonnummer, website of een sterke call to action.

7: De kosten zijn relatief laag

De kosten van buitenreclame zijn relatief laag in verhouding met blijvende impact. In tegenstelling tot online advertenties met onvoorspelbare klikprijzen, werk je bij lichtmastreclame met een vooraf bekende voordelige huurprijs. Zo weet je precies waar je aan toe bent.

8: Perfect om een impulsbezoek te stimuleren

Mensen die je buitenreclame tegenkomen, zijn sneller geneigd om een impulsbezoek te doen, omdat ze toch al op pad zijn. Zeker als je op een plek zit die makkelijk te bereiken is vanaf de plaats waar de reclame te zien is. Dit effect heb je met online reclame niet. Om zoveel mogelijk te profiteren van dit effect, is het belangrijk om op je reclame-uiting duidelijk te maken waar mensen je precies kunnen vinden.

9: De kracht van herhaling

Herhaling zorgt voor herkenning en vertrouwen. Doordat passanten dagelijks of wekelijks op hun route het bord tegenkomen vergroot dat de merkherkenning, bouwt vertrouwen op en zorgt dat je top-of-mind blijft bij je doelgroep.

10: Je steekt uit boven de concurrentie in de buurt

In drukke winkelstraten of gebieden met veel concurrenten zorgt buitenreclame ervoor dat jouw zaak opvalt vóórdat de klant een keuze maakt.

11: Ideaal voor lastig vindbare locaties

Zit je in een zijstraat of op een minder zichtbare plek? Met buitenreclame leid je mensen eenvoudig naar jouw zaak met een pijl of locatievermelding.

12: Perfect om een nieuwe locatie of opening onder de aandacht te brengen

Laat de buurt weten dat je er bent! Buitenreclame is dé manier om mensen snel en groots kennis te laten maken met je nieuwe vestiging.

13: Je bouwt actief aan merkvertrouwen

Mensen vertrouwen merken die ze vaak en consistent tegenkomen. Een zichtbare aanwezigheid in het straatbeeld draagt bij aan een professionele en betrouwbare uitstraling.

14: Je communiceert zonder tussenkomst van algoritmes of cookies

Buitenreclame werkt altijd – onafhankelijk van privacyinstellingen, adblockers of veranderende regels op digitale platforms. In tegenstelling tot bijvoorbeeld TikTok- of Facebook posts, die afhankelijk zijn van algoritmes, bereikt jouw uiting iedereen die erlangs komt. Écht zichtbaarheid, zonder filter.

15: Je versterkt je lokale aanwezigheid

Met buitenreclame positioneer je jouw merk als onderdeel van de stad of buurt. Dat creëert herkenning en betrokkenheid bij lokale klanten.

Kort samengevat

Buitenreclame is een efficiënte manier om je naamsbekendheid in Utrecht te vergroten. Je kunt het heel doelgericht inzetten, het is 24/7 zichtbaar en je kunt er gemakkelijk mee opvallen. De Gemeente Utrecht heeft een handig overzicht wie wat verhuurt. In Utrecht zijn er mogelijkheden genoeg qua buitenreclame, zoals lichtmastreclame, billboard, banieren, reclame op een rotonde, in een frame in een bushokje of vrijstaand reclameventer, of een digitale reclamezuil. Belangrijk hierbij is wel dat je goed kijkt naar je doelgroep en of de vorm van adverteren hier ook op aansluit. 

Logo De Nuk
Auteur

Gesponsord

Laat uw reactie achter

Reactie

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *