Na maandenlange onderhandelingen hebben Pro en D66 afgelopen dinsdag hun coalitieakkoord gepresenteerd met als speerpunten: wonen, duurzaamheid en het tegengaan van ongelijkheid in Utrecht. Maar de zeven wethouders moeten de komende vier jaar aan de slag met een wel erg krappe meerderheid in de gemeenteraad van welgeteld één zetel. En dat was vooraf niet de bedoeling. Mist het nieuwe college niet het draagvlak in de raad én in de stad om daadwerkelijk efficiënt en evenwichtig te besturen? We praten er zaterdag 27 juni in de videopodcast Herrie in de Slachtstraat over met de fractievoorzitters in de raad van de VVD en het CDA, respectievelijk Tess Meerding en Bert van Steeg, met Rick van der Zweth van Pro. Harry van Dam leidt het gesprek. Herrie begint zaterdag om 11.00 uur en is live te volgen op De Nuk en via het You Tube kanaal van De Nuk. Je kan ook langskomen. De deuren van het koele filmtheater Slachtstraat gaan om 10.30 uur open.

Hieronder een samenvatting van onze vorige uitzending. Daarin bespraken we de komst van een Utrechts Stadsmuseum.