Ben ik wel leuk en goed genoeg?

Last van een quarterlife crisis? We’ve got your back(pack)!

Als jongvolwassene komt er veel op je af. Je komt terecht in een nieuwe levensfase, waarbij het maken van levenskeuzes onvermijdelijk is. Dit kan veel stress met zich meebrengen en kan er voor zorgen dat de twijfel toeslaat. Je begint je van alles af te vragen. Wat wil ik doen met de rest van mijn leven? Waarom lijken mijn leeftijdsgenoten het zo goed voor elkaar te hebben? Ben ik wel leuk en goed genoeg? Je bent het overzicht kwijt en voor je het weet, beland je in een quarterlife crisis. Drie Utrechtse jongeren van jongerenorganisatie Stichting Talent and Dreams (STAD) Utrecht, hebben een manier bedacht om dit probleem bespreekbaar te maken: de campagne ‘We’ve got your back(pack)’.

Door samen te praten over hun persoonlijke worstelingen, kwamen Wan Dong (21), Senna (18) en Jonne (21) tot de conclusie dat het helpt om te weten dat je niet alleen bent. “Op grote schaal zou dit ook kunnen werken”, vinden de drie jongeren. Zo ontstond de campagne: We’ve got your back(pack). Met deze campagne willen zij laten zien dat iedereen een spreekwoordelijk ‘rugzakje’ draagt. “We laten vooral onze positieve kant zien aan elkaar. In het echt en op sociale media. Met het dragen van deze rugzak laat je zien dat iedereen ook ‘minder leuke’ dingen meemaakt en dat dit ook onderdeel is van het leven.” Op deze manier hopen zij de taboe te kunnen doorbreken. 

Tijdens de We’ve got you back(pack) campagne worden er gratis rugzakken uitgedeeld op verschillende plekken in het centrum van Utrecht. Aanstaand weekend kun jij als jongere een rugzak ophalen. De rugzakken zullen niet zomaar worden uitgedeeld, het is namelijk de bedoeling dat er met deze campagne gesprekken over de quarterlife crisis zullen ontstaan. De jongeren mogen iets vertellen over hun eigen ‘rugzakje’ of over hun ervaringen met de quarterlife crisis. De beelden van de jongeren en van de uitdeeldag zelf worden gemonteerd in één campagnevideo. Deze campagnevideo zal worden gedeeld op de sociale media, de website van STAD Utrecht en op het YouTube kanaal. Naast dat je een rugzak ontvangt, zitten hier ook verwijzingen in naar hulporganisaties, en coaches.

Wil je op de hoogte blijven van de campagne volg dan @weve_got_your_backpack op Instagram

Auteur Redactie
Auteur

Redactie

Laat uw reactie achter

Reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *