De binnenstad van Utrecht krijgt er de komende 2,5 jaar een nieuwe hotspot bij. Het pand aan de Stadhuisbrug 5 wordt met haar 1400 m2 vanaf deze zomer door een collectief van duurzame ondernemers en hedendaagse concepten omgetoverd tot Green Up, een warenhuis van formaat.
Wat er zoal te vinden is in deze groene hotspot? De verschillende shop-in-shop concepten bieden een groot assortiment aan woon- en modeaccessoires, fashion, textiel, beauty- en verzorgingsproducten, cadeau artikelen, interieur items, food to-go en er is zelfs een botanische binnentuin met restaurant te vinden. Elke shop heeft zijn eigen stijl, zijn eigen verhaal en zijn eigen bijdrage aan een duurzame toekomst. De inrichting van het warenhuis bestaat voor een groot deel uit circulaire, gerecyclede of hergebruikte items.
De gemeente Utrecht, eigenaar van het monumentale pand, wil de komende 2,5 jaar gebruiken om een toekomstbestendig plan te ontwikkelen voor grootschalige renovatie.
Er is overigens nog plek voor aanvullende duurzame concepten. Green UP is nog hard op zoek naar bijvoorbeeld een kapper of repairshop, maar ook andere innovatieve ondernemers zijn meer dan welkom. De werving voor personeel voor zowel winkel als horeca is in volle gang.
Deze ondernemingen zullen zich in Green Up gaan vestigen.
Botania Foodgarden (door The Streetfood Club), E&co, Planet Hugs, Common & Sense, House of Useless, Kuyichi X Indigo ravens, Serendipity Vintage Dreamer, Old’s Cool, Jan’s Vintage, Vleck Wijnen, Gewoon Emma.
Laat uw reactie achter
Reactie